Известие

Collapse
No announcement yet.

Чувствителност на спирачките

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Чувствителност на спирачките

    Здравейте, колеги!
    Напоследък забелязвам, че от време на време спирачките ми стават по-твърди, все едно има въздух в системата. Например като пускам спирачката на светофар съвсем бавно (1-2 км/ч) при нормални условия при натискане на спирачката колата спира много рязко, а в такъв момент спира по-бавно. Усещането е съвсем различно, сякаш няма серво. Струва ми се, че го прави по-често, когато е по-студено времето. Предните ми накладки са на 6 месеца (TRW - уж навсякъде много ги хвалят), задните напролет са за смяна. Спирачната течност не съм я сменявал никога.
    Имате ли идея на какво може да се дължи този проблем и съответно как може да се реши.
    Благодаря предварително за отговорите!

  • #2
    Провери и вакумите.
    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Conqueror Покажи съобщение
      Здравейте, колеги!
      Напоследък забелязвам, че от време на време спирачките ми стават по-твърди, все едно има въздух в системата. Например като пускам спирачката на светофар съвсем бавно (1-2 км/ч) при нормални условия при натискане на спирачката колата спира много рязко, а в такъв момент спира по-бавно. Усещането е съвсем различно, сякаш няма серво. Струва ми се, че го прави по-често, когато е по-студено времето. Предните ми накладки са на 6 месеца (TRW - уж навсякъде много ги хвалят), задните напролет са за смяна. Спирачната течност не съм я сменявал никога.
      Имате ли идея на какво може да се дължи този проблем и съответно как може да се реши.
      Благодаря предварително за отговорите!
      Ми то и аз качили имам сходен проблем, и аз така просто някой път усещам как колата не иска да спре... скороста не е голяма , при което натискам спирачките още надоло но нямат ХОД(а би трябвало да има) !?! накладки/дискове всичко е сменяно по колата прицнипно го няма този проблем...
      Alfa Romeo 156 2.0 TS `99 V3 | BN RICH/DISTINTIVE | Remapped by O.E.Motorsport., Eibach Black Springs, 17'' Rims, V6 Intake mod, Denso Iridium spark plugs, Lighten pulley crank

      Comment


      • #4
        Това с вакумите не ми е съвсем ясно как да го проверя.
        Иначе, както каза CrazyElement, ходът става по-малък а педалът по-твърд.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Conqueror Покажи съобщение
          Това с вакумите не ми е съвсем ясно как да го проверя.
          Иначе, както каза CrazyElement, ходът става по-малък а педалът по-твърд.
          Ако педалът е твърд и не спира,проблема е във вакумния усилвател ими някъде по вакумната система.Като натиснеш по-ячко и ще спре.Във всеки сервиз може да огледат за този проблем.Тъй като не си написал каква е колата,повече не мога да кажа.
          Ако педалът е с малък ход,субективно се усеща като твърд,но колата трябва да спира рязко.При положение,че са сменени накладките,раздвижени апаратите и редовни дисковете,проблемът е в стари спирачни маркучи.
          Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
            Ако педалът е твърд и не спира,проблема е във вакумния усилвател ими някъде по вакумната система.Като натиснеш по-ячко и ще спре.Във всеки сервиз може да огледат за този проблем.Тъй като не си написал каква е колата,повече не мога да кажа.
            Ако педалът е с малък ход,субективно се усеща като твърд,но колата трябва да спира рязко.При положение,че са сменени накладките,раздвижени апаратите и редовни дисковете,проблемът е в стари спирачни маркучи.
            Ще го видим мерси колега за съветите, иначе този вакуум свързан ли е по някакъв начин със сервото на волана? Защото напоследък имам чуството , че волана се върти по-трудно....
            Alfa Romeo 156 2.0 TS `99 V3 | BN RICH/DISTINTIVE | Remapped by O.E.Motorsport., Eibach Black Springs, 17'' Rims, V6 Intake mod, Denso Iridium spark plugs, Lighten pulley crank

            Comment


            • #7
              Колата е 147 1.9 JTD 2001
              Педалът по принцип няма голям ход, но спира рязко. Когато се появи този проблем педалът се натиска по-трудно (според мен и хода се намалява), при по-силно натискане колата спира, но не така рязко както обикновено.
              Сега слизах до колата и спирачките бяха идеални, но ми нарави впечатление следното нещо:
              при работещ двигател, като напомпам 4-5 пъти педала, последните 1-2 натискания става по-твърд. Ако го натискам да речем през 2 секунди е мек при всяко натискане, но ако е по-интензивно леко втвърдява.

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от CrazyElement Покажи съобщение
                Ще го видим мерси колега за съветите, иначе този вакуум свързан ли е по някакъв начин със сервото на волана? Защото напоследък имам чуството , че волана се върти по-трудно....
                Вакумният усилвател няма нищо общо със сервото на волана.Едното работи от създаването на отрицателно налягане от смукателните колектори.Другото е с помпа,която се върти от ремък.На сервото му е дошло време за смяна на маслото.

                Първоначално публикувано от Conqueror Покажи съобщение
                Колата е 147 1.9 JTD 2001
                Педалът по принцип няма голям ход, но спира рязко. Когато се появи този проблем педалът се натиска по-трудно (според мен и хода се намалява), при по-силно натискане колата спира, но не така рязко както обикновено.
                Сега слизах до колата и спирачките бяха идеални, но ми нарави впечатление следното нещо:
                при работещ двигател, като напомпам 4-5 пъти педала, последните 1-2 натискания става по-твърд. Ако го натискам да речем през 2 секунди е мек при всяко натискане, но ако е по-интензивно леко втвърдява.
                От това което си написъл се убеждавам,че имаш проблем във вакумната система.Проследи маркучето,което излиза от главата,пред термостата и върви назад към купето.От него има разклонение за ЕГР-а.
                Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Conqueror Покажи съобщение
                  Спирачната течност не съм я сменявал никога.
                  Така или иначе трябва да го направиш, няма да е лошо да започнеш първо от това.....като за начало.....
                  "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                  F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Conqueror Покажи съобщение
                    Здравейте, колеги!
                    Напоследък забелязвам, че от време на време спирачките ми стават по-твърди, все едно има въздух в системата. Например като пускам спирачката на светофар съвсем бавно (1-2 км/ч) при нормални условия при натискане на спирачката колата спира много рязко, а в такъв момент спира по-бавно. Усещането е съвсем различно, сякаш няма серво. Струва ми се, че го прави по-често, когато е по-студено времето. Предните ми накладки са на 6 месеца (TRW - уж навсякъде много ги хвалят), задните напролет са за смяна. Спирачната течност не съм я сменявал никога.
                    Имате ли идея на какво може да се дължи този проблем и съответно как може да се реши.
                    Благодаря предварително за отговорите!
                    Гледам писал си по-надолу че е дизел!Ами колега какво бих направил аз-вземаш от някой или си купуваш един вакумер! На маркуча от вакумпомпата до серво апарата има едно разклонение тоест едно малко маркуче което отива някъде в купето е вадиш го и закачаш вакумера!Гледаш какво подналягане има мисля че под 0,6 бара вакум помпата е зле или имаш пропуски по-маркуч или сервоапарат-да ти кажа и двигателното масло е от значение за работата на вакум помпата!

                    Comment


                    • #11
                      Не е лошо колегата да види дали спирачната течност не се връща в резервоарчето. Ако се връща, може и ABS да прави проблем.

                      Comment


                      • #12
                        Колеги, добавям още два симптома: при първото палене за деня, спирачките обикновено са перфектни, първите 3 - 4 спирания ще ме изхвърли през стъклото и после започва да поотслабва. Вторият симптом е, че като мина през дупка или нещо подобно, понякога при първото натискане на спирачката след това ABS-a малко рита без причина (на сух асфалт при намаляване).

                        Comment


                        • #13
                          Преди да смениш накладките спирачките си бяха така ли.Според мен чеп за зеле не става от предните накладки,кофти марка.Първо обезвъздуши системата и никак зле няма да е да смениш спирачното масло.
                          Казана дума,хвърлен камък.Мълчанието е злато.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Conqueror Покажи съобщение
                            Колеги, добавям още два симптома: при първото палене за деня, спирачките обикновено са перфектни, първите 3 - 4 спирания ще ме изхвърли през стъклото и после започва да поотслабва. Вторият симптом е, че като мина през дупка или нещо подобно, понякога при първото натискане на спирачката след това ABS-a малко рита без причина (на сух асфалт при намаляване).
                            Принципно при мен абс-а рита, когато "прелетя" през някоя бабунка или мина през малка дупка, ако по същото време съм натиснал дори и леко педала на спирачката...Явно нещо се шашка...Ама веднага почва да рита, а не като при тебе чак при първото натискане...
                            Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                            FIAT Coupe 16VT
                            Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
                              Принципно при мен абс-а рита, когато "прелетя" през някоя бабунка или мина през малка дупка, ако по същото време съм натиснал дори и леко педала на спирачката...Явно нещо се шашка...Ама веднага почва да рита, а не като при тебе чак при първото натискане...
                              Напрежението е много голямо, когато натискаш спирачка и преминаваш на бабуна или влизаш в дупка!
                              Винаги отпускай педала преди това, за да не стане някой фал.
                              Преди няколко години четох тема, при която колега е набил спирачки заради дупка, влиза така в нея и от удара изкача възглавницата
                              Не мога да се сетя дали не беше във форума на Тойота или Рено ...
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X